راهنمای ثبت شرکت در کانادا

در دهه‌های اخیر، کانادا به عنوان یک مقصد فراگیر برای سرمایه‌گذاری و تأسیس شرکت بین‌المللی شناخته شده است. با باز شدن درهای خود به سرمایه‌گذاران خارجی، این کشور به دلیل استقرار نظام حقوقی قوی، زیرساخت‌های پیشرفته، و بازارهای داخلی و جهانی پویا، به یکی از محل‌های مناسب برای تأسیس شرکت تبدیل شده است.

در این راستا، این راهنما با هدف ارائه اطلاعات جامع و مطمئن در زمینه ثبت شرکت در کانادا تدوین شده است. این راهنما به توضیح فرآیند ثبت شرکت، نکات حقوقی و مالی، و الزامات مورد نیاز برای ایجاد یک شرکت موفق در این کشور می‌پردازد.

در ابتدا، خواهیم پرداخت به اهمیت انتخاب نوع شرکت و ساختار حقوقی مناسب برای نوع فعالیت‌های شما. سپس به بررسی مراحل فرآیند ثبت شرکت از جمله انتخاب نام شرکت، تهیه اساسنامه، و تعهد به قوانین محلی می‌پردازیم.

همچنین، به معرفی نکات مالیاتی و موازین حقوقی پیشنهادی برای شرکت‌ها در کانادا می‌پردازیم. در این راستا، نکات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده (GST/HST) و مواد اولیه‌ای گفته شده و تأثیرات آن‌ها بر تصمیمات مالی شما مورد بحث قرار می‌گیرد. با مطالعه این راهنما، شما قادر به انجام گام‌های اولیه و اساسی برای ثبت شرکت خود در کانادا خواهید بود.

اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت

اخذ اقامت کانادا از طریق ثبت کسب و کار یکی از مهم ترین مواردی است که متقاضیان سرمایه گذاری باید به آن توجه داشته باشند. چرا که افرادی که در کانادا سرمایه گذاری می کنند قطعا خواهان اخذ اقامت در این کشور هستند. لازم به ذکر است که تمامی استان های کانادا دارای قوانین و مقررات خاصی برای ثبت کسب و کار می باشند، در صورتی که می خواهید با ثبت کسب و کار در این کشور اقامت کانادا را دریافت کنید، باید از قوانین هر استان پیروی کنید.

ارائه بیزینس پلن برای دولت کانادا بسیار مهم است، زیرا با ارسال بیزینس پلن، متقاضی می تواند برای اجازه اقامت نیز اقدام کند. جالب است بدانید که اگر مثلاً از طریق روش های نوآوری یا راه اندازی اقدام کنید، در ابتدا می توانید اقامت دائم کانادا یا روابط عمومی کانادا را دریافت کنید و اگر از روش های دیگری مانند ثبت کسب و کار، کارآفرینی و … اقدام کنید. شما پس از 4 سال می توانید اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنید.

راهنمای ثبت شرکت در کانادا

انواع شرکت در کانادا

برای ثبت کسب و کار در کانادا متقاضی ابتدا باید یک بیزینس پلن بسیار قوی ارائه دهد و در صورت تایید طرح تجاری بتواند کسب و کار مورد نظر خود را ثبت کند. چندین نوع شرکت در کانادا وجود دارد که متقاضیان ثبت کسب و کار در این کشور می توانند با توجه به شرایط خود یکی را انتخاب و ثبت کنند. در زیر انواع مشاغل در کانادا آورده شده است:

شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

راهنمای ثبت شرکت در کانادا ؛ شرکت با مسئولیت محدود (Limited Liability Company) یا به اختصار LLC، یکی از گران ترین انواع ثبت شرکت در کانادا است. در شرکت با مسئولیت محدود صاحبان شرکت مسئولیتی در قبال پرداخت بدهی های شرکت ندارند. 

مشارکت: در جامعه تعاونی مسئولیت اعضا محدود است و چنین جامعه ای متعلق به همه اعضای آن است.

یک شرکت خصوصی

شرکت خصوصی یکی از ساده ترین نوع شرکت هایی است که نسبت به سایر شرکت ها اظهارنامه مالیاتی ساده ای دارد. نکته مهم برای این نوع تجارت، بانک های کانادایی تمایلی به وام دادن به شرکت های خصوصی ندارند.

شرکت مشارکتی

در سرمایه گذاری های مشترک، سود و زیان بین همه اعضا تقسیم می شود و در شرکت های مشترک، همه شرکا در قبال بدهی های یکدیگر مسئول هستند.

مقایسه انواع شرکت

انتخاب شکل صحیح مالکیت کسب و کار بسیار مهم است. زیرا شکل شرکتی که انتخاب می کنید، نحوه سازماندهی کسب و کار و شرکت شما، نحوه مدیریت پولی که به داخل و خارج از شرکت شما وارد می شود، نحوه مالیات کسب و کارتان را تعیین می کند. 

ثبت شرکت استارتاپ

نوآوری یا استارت آپ کانادا یکی از بهترین شکل های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا است. افرادی که این نوع کسب و کار را راه اندازی می کنند، کسب و کار خود را راه اندازی می کنند و به همراه 5 نفر آن را اداره می کنند، حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در کانادا 150 تا 800 هزار دلار است. ارزش تجاری این نوع سرمایه گذاری بسیار متفاوت است.

  • کارآفرینانی که با یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر(Canada venture capital investors) همکاری می کنند باید 200000 دلار آمریکا تعهد کنند.
  • افرادی که با سرمایه گذاران فرشته  (angel investors)تعیین شده در این کشور کار می کنند باید مدرکی مبنی بر تعهد مالی 75000 دلاری (یا بیشتر) ارائه دهند.

ثبت شرکت از طریق شرکت ایالتی

برای ثبت شرکت کانادا از طریق شرکت ایالتی و ادغام در منطقه خاص باید مراحل زیر  را سپری کنید:

  • برای تکمیل ثبت نام خود، ابتدا به اداره ثبت دولت استانی یا منطقه ای خود مراجعه کنید.
  • اگر قصد دارید در استان ها یا مناطق دیگر فعالیت کنید، باید حتما به عنوان یک شرکت فرا استانی در آن منطقه قضایی ثبت نام نمود.
  • اقدام به دریافت یک شماره تجاری فدرال.
  • داشتن حساب مالیات بر درآمد شرکت.
  • مجوزهای دولت فدرال، را به همراه داشته باشید.
  • سایر حساب‌های مالیاتی مانند GST/HST، حقوق و دستمزد، واردات/صادرات ممکن است مورد نیاز باشد، در صورت نیاز می‌توان آنها را با شماره شناسایی کسب‌وکار شما ثبت کرد.
راهنمای ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت از طریق فدرال در کانادا

برای ثبت شرکت فدرال کانادا، شرایط زیر لازم است:

  • شماره شرکت فدرال
  • حساب ثبت مالیات بر درآمد شرکت فدرال
  • حساب مالیات بر درآمد شرکت
  • امکان ثبت سایر حساب های مالیاتی فدرال مانند: دستمزد، HST/GST
  • گزینه ای برای ثبت شرکت برون استانی یا فرامنطقه ای 

هزینه ثبت شرکت در کانادا

هزینه ثبت شرکت در کانادا بسته به نوع شرکت و فعالیت متقاضی کاملا متفاوت است. اگر قصد ثبت شرکت در کانادا را دارید، باید بدانید که می توانید شرکت خود را به عنوان یک فدراسیون فدرال، استانی یا منطقه ای در کانادا ثبت کنید. به طور کلی ثبت شرکت در کانادا هزینه زیادی برای متقاضی نخواهد داشت. هزینه ثبت شرکت و حداقل سرمایه اولیه یک شرکت برای راه اندازی کسب و کار و راه اندازی کسب و کار در کانادا بسته به محل شرکت و نوع فعالیت شرکت می تواند متفاوت باشد. هزینه ثبت شرکت در کانادا و بخش استانی ، از استانی به استان دیگر کاملا متفاوت است.

مثلا مبلغ فرعی برای ثبت یک مالکیت انفرادی از طریق Ontariobusinesscentral.ca در آلبرتا 123.41 دلار است. این هزینه شامل 10.27 دلار مالیات + هزینه نمایندگی است. (این هزینه همچنین برای مشارکت با مالکان 2+ در آلبرتا اعمال می شود) ثبت شرکت در انتاریو از 137 دلار + مالیات شروع می شود. بنابراین، مجموع فرعی MBL از 160 تا 250 دلار متغیر است. هزینه ثبت شرکت در منیتوبا و ساسکاچوان نسبت به سایر استان ها بالاتر است و هزینه ها به ترتیب از 203.99 دلار و 225.93 دلار شروع می شود. برای ثبت نام استانی و ثبت نام در کبک، هزینه اصلی اظهارنامه ثبت نام 356 دلار کانادا است.

جمع بندی

الان وقت آن شده است شما برای ثبت شرکت در کانادا اقدام نمایید تا از تسهیلات این فرصت استفاده کنید. جهت راهنمایی بیشتر با کارشناسان مجموعه روشنای آسمان فردا تماس حاصل فرمایید. امیدواریم مطالب راهنمای ثبت شرکت در کانادا برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا