مهاجرت به کانادا یا اروپا

اکثر افرادی که قصد مهاجرت دارند این سوال را در ذهن دارند که مهاجرت به کانادا برایشان بهتر است یا اروپا؟ در این مقاله قرار است ما به شما بگوییم که اگر قصد خارج شدن از کشور را دارید مهاجرت به کانادا می تواند برای شما انتخاب بهتری باشد یا اروپا ، در این پست سعی شده است، در حد امکان هزینه زندگی، کار و تحصیل در کشورهای اروپایی را با کشور کانادا مقایسه کنیم و اطلاعاتی به متقاضیان داده شود تا راحت تر بتوانند تصمیم بگیرند. پس تا انتها همراه ما باشید.

مقایسه جغرافیایی کانادا و اروپا

ابتدا اروپا و کانادا را از نظر جغرافیایی مقایسه می کنیم. اروپا اغلب به عنوان یک شبه جزیره توصیف می شود. شبه جزیره کشوری است که از سه طرف توسط آب احاطه شده است و قاره اروپا دارای چنین موقعیتی است . از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از غرب به اقیانوس اطلس و از شرق به دریای مدیترانه، دریای سیاه و دریای خزر محدود می‌شود همچنین کانادا از شرق با اقیانوس اطلس، از غرب با اقیانوس آرام، از شمال با اقیانوس منجمد شمالی و از جنوب با ایالات متحده همسایه است. جمعیت اروپا حدود 741.4 میلیون نفر و کانادا حدود 38 میلیون نفر است. طبق گزارش سازمان ملل، قاره اروپا از 44 کشور تشکیل شده است.

بررسی آب و هوا

مقایسه آب و هوای اروپا و کانادا از جمله موضوعاتی است که برای مهاجران و گردشگران بسیار اهمیت دارد. این دو منطقه از لحاظ اقلیمی با تفاوت‌های بسیار قابل توجهی روبرو هستند که می‌تواند بر تصمیمات مربوط به سفر و اقامت تأثیرگذار باشد. در ادامه، ما به مقایسه آب و هوای این دو منطقه می‌پردازیم تا بهترین انتخاب را برای سفر یا زندگی در نظر بگیرید.

آب و هوای اروپا

تمام اروپا در تابستان بهترین آب و هوا را دارد به همین دلیل، بسیاری از گردشگران به قاره اروپا علاقه مند هستند و در نتیجه باعث افزایش تعداد مسافر و گردشگران می شود. اما در زمستان به دلیل هوای خنک‌ تر و روزهای کوتاه‌تر ، تعداد گردشگران کمتر و هزینه‌ها کمتر است. البته ممکن است برخی از جاذبه ها به دلیل گردشگران کمتر بسته شوند. بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به کشورهای اروپایی است. زیرا در این زمان ها جمعیت نسبتاً کمتر و قیمت ها نیز کمتر است.

آب و هوای کانادا

کانادا پس از روسیه دومین کشور بزرگ جهان است. اگرچه بسیاری می دانند که آب و هوای کانادا غیرقابل سکونت است، اما بسیاری از مناطق در مناطق قطبی قرار دارند و مسکونی نیستند، اما به غیر از این مناطق سرد شمالی و جنوب کانادا، شهرهایی با آب و هوای گرم وجود دارند که از آنها به عنوان بهترین مکان برای زندگی در این کشور یاد می شود. 

برخی از این شهرها عبارتند از:

  1. ونکوور، بریتیش کلمبیا
  2. تورنتو، انتاریو
  3. ونیس، بریتیش کلمبیا
  4. کلگری، آلبرتا
  5. اوتاوا، انتاریو
  6. کمپلوپس، بریتیش کلمبیا
  7. همیلتون، انتاریو
  8. ویکتوریا، بریتیش کلمبیا
  9. هلیفاکس، نوا اسکوشیا
  10. واترو، انتاریو

بررسی وضعیت اقتصادی

طبق داده های جمع آوری شده، کانادا به طور کلی ثروتمندتر از اروپا است. اما برخی از کشورهای اروپایی مانند سوئیس، ایسلند، اتریش، ایرلند و نروژ دارای اقتصادهای توسعه یافته تری هستند.

تحصیل در اروپا یا کانادا

تصمیم بین تحصیل در کانادا یا اروپا، بستگی به متغیرهای مختلفی دارد که بر اساس اولویت‌ها و هدف‌های شما می‌توانید انتخاب کنید. در زیر چند نکته‌ای را برای هر کشور ذکر می‌کنم تا بهترین تصمیم را بر اساس وضعیت خود اتخاذ کنید:

تحصیل در کانادا

محیط زندگی و فرهنگ

کانادا به عنوان یکی از کشورهای پذیرایی و دوستانه شناخته می‌شود. محیط زندگی در این کشور بسیار آرام و پویا است.

کیفیت تحصیلات

دانشگاه‌های کانادایی در رتبه‌بندی‌های جهانی معتبر حضور دارند و دارای برنامه‌های تحصیلی متنوعی هستند.

استقرار بعد از تحصیل

کانادا از دیدگاه مهاجرت برای فارغ‌التحصیلان جذاب است و امکانات برای گرفتن اقامت دائم وجود دارد.

تحصیل در اروپا

تنوع فرهنگی

اروپا با داشتن فرهنگ‌های متنوع و زبان‌های مختلف، برای افرادی که به دنبال تجربه زندگی چند فرهنگی هستند، جذاب است.

هزینه تحصیل

در برخی از کشورهای اروپایی، هزینه‌های تحصیلی ممکن است کمتر از کانادا باشد. البته باید توجه داشت که این موضوع بستگی به کشور و دانشگاه دارد.

موقعیت جغرافیایی

اروپا به عنوان کوریدوری  برای سفر به سراسر دنیا شناخته می‌شود و این ممکن است برای افرادی که به دنبال گسترش فرصت‌های شغلی جهانی هستند، مزیت باشد. 

زبان مورد نیاز

تسلط به زبان مورد نیاز برای تحصیل در هر کشور بسیار اهمیت دارد. برنامه‌های تدریس به زبان انگلیسی در هر دو منطقه وجود دارد.

موارد مالی و هزینه زندگی

ارزیابی دقیقی از هزینه‌های تحصیل، زندگی و امکانات مالی در هر دو منطقه اساسی است.

استقرار بعد از تحصیل

میزان سهولت در اخذ ویزای کار برای فارغ‌التحصیلان در هر کشور متفاوت است و باید در نظر گرفته شود.

به طور کلی، انتخاب بین تحصیل در کانادا یا اروپا به تفکر دقیق و بررسی شرایط شخصی شما برای زندگی و تحصیل در یک محیط خاص بستگی دارد.

دانشجویان بین المللی نیز می توانند برای بورسیه تحصیلی در دانشگاه های اروپا اقدام کنند. اروپا بیش از 16 میلیون بورسیه برای دانشجویان خود دارد. مقاله زیر شهریه برخی از دانشگاه های کشورهای اروپایی را نشان می دهد. به طور کلی، شهریه در دانشگاه های اروپایی کمتر از آمریکا و استرالیا است، اما این به معنای پایین بودن کیفیت آموزش نیست. کانادا نیز دانشجویان بین المللی را جذب می کند. 30 دانشگاه این کشور جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند. هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور بر اساس شهر، رشته تحصیلی و کالج متفاوت است. ” به عنوان مثال دانشگاه نیوفاندلند با شهریه میانگین سالانه حدود 20000 دلار کانادا در مقطع لیسانس جزء ارزانترین و دانشگاه تورنتو با شهریه میانگین سالانه 45000 دلار کانادا جزء گرانترین دانشگاه های کانادا محسوب می شود.”

کار در اروپا یا کانادا

اگر می خواهید در اروپا کار کنید، باید شرایط مورد نیاز را داشته باشید. در زیر مواردی وجود دارد که به شما در یافتن شغل در اروپا کمک می کند. بحران پناهجویان یکی از دلایل منفی برای یافتن کار در کشورهای اروپایی است که منجر به نرخ بالای بیکاری شده است. علاوه بر این تعداد زیادی پناهجو به قاره اروپا وارد شده اند که این امر باعث شده تا روند مهاجرت به کشورهای اروپایی با موانع و مشکلات زیادی روبه رو شود، اما کانادا در انتخاب مهاجرت به کشورهای اروپایی از مزایای بسیاری برخوردار است.

کار در اروپا نیاز به ویزای کار دارد که از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. با این حال، شهروندان ایالات متحده، استرالیا، کانادا، ژاپن، نیوزلند و سوئیس نیازی به ویزای کار ندارند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار

  • فرم درخواستی
  • دو قطعه عکس
  • گذرنامه معتبر
  • سوابق کاری
  • سوابق تحصیلی
  • دانش زبانی

در حال حاضر بیش از 581000 شغل در کانادا وجود دارد. با این حال، در سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان، 584000 فرصت شغلی، 377000 فرصت شغلی در بریتانیا و 209000 فرصت شغلی در فرانسه گزارش شده است.
مشاغل بسیاری در اروپا مانند فناوری اطلاعات، روانشناسی، مددکاران اجتماعی، حقوق، زیست شناسی، پزشکی، ساخت و ساز و مراقبت های بهداشتی، کار فنی، دندانپزشکی و مهندسی وجود دارد. 

هزینه زندگی در اروپا یا کانادا

بر اساس آمارها و تحقیقات، هزینه زندگی در کانادا نسبت به کشورهای استرالیا، نیوزلند و انگلیس پایین تر و در مقایسه با کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه هزینه های زندگی بالاتر می باشد.

جمع بندی

 مهاجرت به کانادا یا اروپا؟ با بررسی مهم ترین فاکتور ها ، حال وقت آن است که شما تصمیم نهایی را بگیرید، البته شما تنها نیستید و می توانید جهت مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا